onsdag 30 juli 2008

Bråcket igen

Det var ingen fara med bråcket. Kirurgen Urban på Sunderbyn kunde lugnande meddela att bråcket kommer och bråcket går, det är bara att trycka tillbaka det om det putar ut. Låter lite drastiskt, men så länge barnet inte har ont när man känner på bråcket är det inget att oroa sig över.
Dessutom hade svullnaden gått ner efter bara 30minuter och när jag sedan klämde lite för att provocera flinade ungen med hela ansiktet och rynkad näsa så jag tror inte hon hade ont...

Jonas och Niklas kom iväg sent för att klättra. Jag fick det tvivelaktiga nöjet att handla på coop. Nöjd gled jag förbi de långa köerna till de 'vanliga' kassorna och gick till den folktomma shop express-kassan, tänkte att 'det här går ju fort'. Vad händer, jo, jag blir granskad! Plocka upp alla varorna för att kollas om jag scannat in allt. Det hade jag inte, missat tomaterna... Fick minsann skämmas.
En nyfiken tant stod bakom mig i kön och vägrade byta till den andra shop express- kassan. Hon noterade och kommenterade allt jag gjorde, att jag handlat mycket, att hon inte hade bråttomt, att jag hade många kort, hur jag kunde komma ihåg alla pin-koder på korten...
Hon var ändå ganska söt så jag behövde inte bli irriterad, vilket förvånade mig själv.

Nu är det en tallrik fil här i stugan i väntan på Jonas. Men sängen lockar för jag har en ny spännande pocket att läsa!

2 kommentarer:

Malin&Johan sa...

Skönt att ni är tillbaka så att det händer lite här på sidan! :o) Jo, jag jobbar och det är tråkigt när man nästa är själv här och har lite att göra.

Hur gick det med bilen? Fika nästa vecka? I Låssbäcken en kväll eller Luleå?

Sandra sa...

Jag vet hur det känns med de där shop-express kassorna, sist när vi handlade hade vi självklart oturen att behöva plocka upp allt, Oskar blir vansinnig som en gammal grinig gubbe och härjar om att vi aldrig mer ska köra det där. Haha det är inte alltid lätt. Men som tur har jag aldrig behövt skämmas över att inte ha scannat in alla varorna. Hoppas allt är bra med Eli, och JA det är normalt att vara OROLIG, vilket jag har hört från säkra källor. Ha en bra dag!