fredag 11 juli 2008

Kopplad

Vår lina till interjet är inte så snabb här ute i stugan så det blir tyvärr inte så mycket bilder uppladdade.

Från skogstorpet kan meddelas att första grödan från vårt grönsaksland har ätits idag! Upptäckte när jag rensade ogräs att rädisorna var lagom stora och ätbara.
Rädisorna är nästan det enda som har tagit sig förutom 1cm morotsblast, 1dm potatisblast, några ärtrankor och vissa jordgubbsplantor.
Det finns risk för att jag kan ha rensat bort spirande agurk (gurka, men det låter roligare på norska), zucchini, solrosor och blomsterlin. Jag har ju inte en aning hur bladen ska se ut! Trädgårdsmästaren, aka farmor, måste nog komma hit och se över odlingarna.

Jonas är på svensexa idag och jag och Eli har haft besök av Pia, Ralle, Aaron och Saidi som kom hit från sin stuga i Ullbärsträsk. Vi har ätit, småtjejerna har legat på golvet och tittat på varandra och Aaron fick läsa Elis böcker, 'Kattresan' och 'Eskimåtrollet Figge'

Nu sover Eli och jag hänger här i brist på bättre att göra.
Kvällsolen lyser och jag känner mig harmonisk här i skogen.

Inga kommentarer: