lördag 19 juli 2008

Krock

Jävla tyskjävel! Vi har blivit påbackade av en just sådan!

Kom helt lugnt körande och stannade bakom en grön passat som står parkerad, svär lite och undrar vad som försiggår. Plötsligt kommer bilen backande mot oss i hög fart, jag hinner precis reagera och sätta handen på växelspaken för att också backa, men hinner inte förrän det smäller.
Jag går ut och börjar gasta på gubben som kör, tänker att 'D' på registreringsplåten betyder Danmark, men vet ju att egentligen betyder det Deutchland. Han fattar såklart ingenting så jag växlar till engelska och fortsätter vara arg. Inte ens det verkar störa honom, han fattar ju inte vad jag säger.
Sen tittar vi på bilen och jag tror att det bara är en plastskärm som låssnat under framlampan, men Jonas kommer och upplyser mig att det inte är någon ide och pekar på den stora bucklan som dragkroken gjort under lyktan.

Enkel match att fylla i en skadeanmälan med en icke så engelskspråkig tysk pensionär och mig som inte begriper speciellt mycket av det tyska språket, än mindre vad vagnskadeförsäkringsgaranti heter på utrikiska...

Hoff vad jobbigt! Jobbigt nog att krocka, men göra det med en utlänning...

Inga kommentarer: