tisdag 1 juli 2008

Into the wild

Igår såg vi filmen 'Into the wild'. Vacker, sorglig, sann, sevärd och fick mig att tänka efter.

Efter filmens slut, ca 23, var det omöjligt att somna. Först smög jag upp och gjorde en nybakt limpsmörgås med kall mjölk till. Satte mig i gungstolen vid fönstret med boken. Strax efter hör jag hur det frasar i täcket och Jonas kommer upp och är hungrig han också.

Varför är det så gott att äta mackor på natten?!

Om 2 timmar ska vi hoppa i bilen och åka till Gällivare. Barnkirurgen ska kolla på Elis förmodade ljumskbråck. Vi ska äta lunch med Sara och Tobbe. Sara ska få en väska som jag har sytt och Tobias ska få en bok till deras nya bokhylla som ska fyllas med klassiker. Jag har köpt 'De små tingens gud' av Arundaty Roy. Färgstark bok om Indien.

Eli är förövrigt alldels snart en krypande unge. Igår låg hon på filten och hävde sig upp på alla 4 flera gånger, ställde sig i krypläge och ålar framåt.
Slut på lugnet att kunna lämna henne för att gå ut ur rummet en stund. Nu blir det övervakning"

2 kommentarer:

Lisette sa...

Åh, den filmen är såååå bra!

Hoppas att det går bra i Gve!

Ha det!

Unknown sa...

heja heja Eli! och hoppas det går finemang i gällivare. kram kram på er!