måndag 16 juni 2008

Mot Pite igen

Imorgon drar vi till Pite för att fira midsommar!

Fjällvänner föreslog firande i Riksgränsen, men jag tror eller VET att det är stört omöjligt att locka Jonas norrut denna högtid. Midsommar i Pite är heligt!

Jag ska för första gången få deltaga i traditionellt firande hos Gustafssons på Djupviken. Som man har hört talas om sillunch, grillning, vindrickning och trevligheter. Som jag har längtat att få vara med när jag suttit ensam på jobbet. Nu ska det bli av!

M&M; jag har stora förvantningar! Jag är inte heller orolig för att de inte kommer uppfyllas. Det brukar vara trevligt på Djupviken.

Jag har också förväntningar på bättre väder än gråmulet som här i Kiruna idag...

2 kommentarer:

Malin&Johan sa...

Man kan inte berätta allt på bloggen, men jag kan avslöja att det även hanns med ett antal "borttappade" kontokort (hittades i andras väskor dagen efter), en utslängning från en nattklubb och mycket skumpa. :o) En av oss (inte jag!) var fortfarande bakis på söndag...

Gårdsromantik sa...

Önskar dig en härligt varm och glad midsommar!

Kram Maud