fredag 13 juni 2008

Budgetar och shopping

Vi räknade gångna månadens kvitton igår. Det blev en dyr månad. Bensin till Pite, extra god mat när man är i stugan, målarfärg, Claes Olsson, m.m.
När vi sedan skrev in våra månadsutgifter och inkomster och räknade ner slutade summan på minus. Antingen får väl Jonas jobb ännu mer eller så får väl jag ta ut lite mer mammadagar. På måndag ska det dessutom bli cykel till jobbet för Jonas, nu kommer han inte undan längre!

Min nyblivna mammakompis hade träffat 2 andra bekanta mammor häromdagen. Dom drog genom stan med sina nya barnvagnarna i jakt på matchiga piffiga kläder och prylar till bäbisarna, givetvis med de rätta märkena på.
Igår gjorde jag och mammakompisen samma sak, fast vi hamnade på Röda Korset istället. Tror inte vi klassar in i latte-mamma gänget, det blir nog beggat-är-bra istället...

Jag hoppas inte min shopping kommer föra oss till Lyxfällan. Igår slutade Röda Korset-notan på 140:-. 1 stor påse Lego, lekmatta, tyg, 4 kaffekoppar till mamma, 2 plagg till Eli och en gardin. Det var väl ändå mycket för pengarna?!

Fast jag är rädd för att jag tror att man kan handla mer när det är billigt. Många bäckar små blir väl konkurs till slut...

Inga kommentarer: