lördag 28 juni 2008

Live

Bäst att gå på festival spikans nykter!
Jag har aldrig hunnit med att höra så mycket musik på Kirunafestivalen som idag.

Håkan Hellström - (har jag äntligen lärt mig att han heter, inte Hellstrand) Ska nog börja lyssna lite mer på honom. Blev inspirerad idag.

Petter - med gästartister, bl.a. till min och Pias stora glädje, Governor Andy. Pias son, Aaron 2år skriker 'brudar, brudar, brudar' när Andy spelas i bilstereon... ska börjas i tid. Tur att han inte skriker 'Fäbojäntan', men det kanske bara är för att han inte pratar så bra ännu. (Vi lyssnade på Gorvernor Andy på väg till BB, Fäbojäntan är Jonas favvolåt)

The Hives - underbart dalmål, engergi och hysteriskt roligt när trummisen kastar pinnarna i luften då och då, men aldrig lyckas fånga dem igen.

Jonas och Eli har hängt hemma.

Imorgon blir det igen. Då ska vi, Jonas ska med, Eli är med morfar, se Looptroop Rockers, Sahara Hotnights och Hellacopters. Alla är nerladdade sen nån vecka tillbaka och inlyssnade. Jag längtar.

Fast nu längtar jag till sängen. God natt

2 kommentarer:

Emma sa...

Oj vilka bra band de var i år då! Är Sahara där igen, coolt. Dom rockar ju stort! Hoppas ni fårde trevligt i festival yran.

Mari sa...

Å, vad kul. Kiruna hade bästa startfältet av alla festivaler (här uppe i alla fall). Håkan kommer ju till PDOL, men Hellacopters och Sahara hade jag mer än gärna sett!