söndag 20 juni 2010

Teenager in love

Vi kollade Twilight igår. Inte för att jag hört att det är en fantastisk film, men mest för att det är en sån snackis och man vill ju inte känna sig helt lost. Ungefär som att jag gärna skulle vilja läsa/se Harry Potterfböckerna/filmerna, vilket jag försökt, men lyckas inte så bra med. Jag har tagit mig igenom första boken, sett första filmen 1 gång och vilken i ordningen det nu är -Flammande bägaren, kanske 3ggr.
Nu har jag i alla fall fått tipset att läsa böckerna på engelska och tänka ungdomsbok så kommer jag älska dem. Kanske gör ett försök i sommar.

Twilight, highscoollove förlagd till grått, regnigt vackert landskap, snygg musik, snygga skådespelare, lite övernaturligt, förbjuden kärlek, kan inte få varandra, ni vet. Helt OK. Faktiskt så ok att vi ska kolla del 2, Newmoon ikväll, så man är redo för 3:an, Eclipse som kommer i sommar.

Och jag ska erkänna, jag är liiite kär i vampyren och jag tror jag kommer bli lite kär i varulven efter 2:an.


Inga kommentarer: