onsdag 9 juni 2010

Jouränka

Jonas har jour femte dagen och har blivit utringd 4 av dessa. Imorse kl.4 stack han på jobbet, kom hem vid 16 och åkte tillbaka igen 18.30. Jouren pågår till söndag och han lär nog åka in några gånger till på kvälls- eller nattjobb.

Jag är strandad i lägenheten, solen lyser kvällsvackert ute och jag får lust att springa in mina nya skor, men nej.
Istället viker jag tvätt, gör musli och äter lite mer pepparkakscheescake. Men lugn, jag har sparat en bit åt Jonas när han kommer hem inatt när jag sover.

2 kommentarer:

Lisette sa...

Nu tycker jag nog att det var ett tag sen det blev något inlägg här på bloggen. Följer minsann allt ni skriver! Väntar med spänning på nya inlägg om påhitten i er familj!
Kram!

Anja och Jonas sa...

Bäst att snäppa upp sig då! Men det är ju så fasligt mycket att stå i nu i bröllopstider...