måndag 7 juni 2010

Nya pjucks!

Äntligen köpt nya löparskor! De gamla, som jag upptäckte var i storlek 35,5 på vänsterfoten och 35 på högerfoten gjorde hål i mina sockar. Kändes mer ekonomiskt att köpa nya skor än att slita ut ett par sockar per löptur.
Eller, det beror väl på hur mycket man tänker springa. Hittills har jag ju bara kommit iväg 4 gånger. Säg att sockar (nu räknar jag inte på specialdesignade löparsockar utan helt vanliga bommullsstrumpor) kostar 39:- för ett par. Alltså har jag slösat 156:- på de 4 rundorna. Ett nytt par skor kostar kring tusingen, så på 25 motionsrundor skulle jag ha förbrukat strumpor för samma peng som ett par nya skor.
Mina nyinköp var dessutom lite nersatta till 600:- istället så 15 gånger bör jag springa för att ha tjänat in dem!

Premiärturen får dock vänta, Jonas blev utringd på jobb, så nu sitter jag ensam i soffan och vickar på tårna i mina nya fina Asics Gel Trabuco 10 WR.

1 kommentar:

Mari sa...

Skorna låter grymt snabba i alla fall! Kanske en bra början att sitta in dem lite lagom i soffan, slipper du kanske skavsår : )