måndag 25 januari 2010

Nya känslor

Fick prova på nyheter idag, trevliga sådana:
  • En sambo som kom HEM efter jobbet. Tyvärr fick vi inte äta middag tillsammans eftersom vi avlöste varandra i dörren och jag stack och tränade.
  • Träningsvärk från gårdagens yoga, det var inte igår kroppen kändes använd och musklerna ömmade. Gillar skarpt yoga-dvd jag beställde, smidigt att kunna träna hemma.
  • Puls som dunkade i bröstet av ansträngning
  • Skidåkning på ny- och välpreparerade spår. Har alltid åkt med hund och då varit förpassasd till söndertrampade hundspåret. Nu hade jag access till de fina nysladdade spåret, lyx!
Förvånas dock hur folk tycker det är OK att promenera i skidspåret?! Det klassiska spåret klarar sig oftast för det ser ju ut som ett skidspår. Går man men i det så går man och trampar ner mittsträngen och liksom halkar ner i själva spåren och förstör det totalt.
Det preparerade skejtspåret verkar däremot fritt fram att gå i, det är platt, brett, slätt och är ju praktiskt taget som gjort för promenader, som en lite snöigare gångbana i skogen med belysning! Så himla mycket mysigare att promenera där än på befintliga riktiga gångbanor. Skejtspåret är lika mycket skidspår som det klassiska och prepareras INTE för en trevlig skogspromenad med stavar! Går man där är man i vägen för skidåkare, spåret blir gropigt och klimpigt och förstört. Dessutom lyckas man irritera alla skidåkare till vansinne!
Önskar det fanns en motsvarande promenadförbudsskylt i skidspåret som det finns hund- eller skoterförbud!

Det blev i alla fall 7km åkning, skön dusch och mat på tallriken när jag kom hem. Känner mig som ny nu, men trött (0ch småirriterad över flanörer på fel plats)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kör över dom bara, dom lär sig såsmåningom.

Susanne Snäll sa...

Men åh, då kan du skrika UR SPÅR för full hals. (Det är lite av en hemlig önskan jag har.) Eller så kan du ju sticka staven i ryggen på dem! (Obs ingen önskan jag har.)

Anja sa...

Jag ska både skrika UR SPÅR, sticka staven i ryggen och till sist köra över nästa pucko jag hittar gåendes i skidspåret!
Tack för tipsen!