onsdag 27 januari 2010

Äckelvarning

När jag bytte blöja på det lilla barnet visste jag inte längre om det var bajs eller blodpudding det var i blöjan, i ansiktet, över hela barnet, på köksgolvet, i barnstolen, på tallriken.

Jag hoppas det var det sistnämnda.
(Herregud, jag råkade skrivadet förstnämnda först och DET hoppas jag verkligen INTE att det var!)

Apropå det förstnämnda hade det stora barnet igår under eftermiddagsvilan gjort nr 2, tagit av sig blöjan, studerat innehållet noga, testat konsistensen på magen och på sängen. De bruna spjälorna var insmorda med något annat som var brunt och illaluktande. Som tur var återfanns inte samma klet i sängkläderna.
Det blev en dusch för barnet, en sanering av sängen och vädring av sovrummet.

Så är den glamorösa vardagen i småbarnshemmet!

Inga kommentarer: