torsdag 28 maj 2009

Stormvarning

Jo, det har stormat idag! Så att badhustaket skrynklade ihop sig som ett gammalt foliepapper! 28m/s inne i stan!
Trots detta vågade jag mig på en promenad till BVC med rövaren i tryggt förvar i sjalen innanför Jonas goretex jacka.
Status på Rövaren var att han vuxit 3cm och ökat i vikt och är bara 40g från födelsevikten. Alltså, mat finns det och ämnesomsättningen funkar.

Vi är glada, men saknar Jonas.
Eli satt i min famn idag innan hon skulle sova och ropade på pappa med den sötaste frågande lilla rösten. Faktiskt så föll det en liten tår på min kind och det knep i hjärtat, över barnen och över kärleken.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Så fina dom är barna era! Kul med bilder, nu saknas bara luktstunden på bebishuvudet. Det tar jag på midsommar då:) Förstår att det är trist att Jonas är borta. Du är ju tvåbarnsmorsa numera, och dessutom gräsänka, allt inom kort tid. Det ger medalj i tapperhet! Keep up the good spirit- snart är stormen över :)

Anonym sa...

Men erregud! Så poetisk du är, nu faller en tår från min kind.
Ska bli kul att träffa tutti la familia. Din tapperhet är även omtalad på Fjällnäs, storstan. Tänker på er! Kram
Sara

Anonym sa...

Så fina dom är...blir lite rörd
skyller på hormonerna. Nere i skåne-landet är det bara fin fint. Hoppas på att du kan leka taxi på onsdag och att man får "känna" lite på "rövaren".

Hej Hej!!