onsdag 13 maj 2009

Bortkastat

Varför gör jag inte något av tiden när jag kan?

Orkar inte heter det, eller på ren kirunesiska: Jag iiis inte.

Tittar lite i tygkistan och tänker att jag borde sy byxor till barnets nästa storlek, sy en sommartunika till henne.
Tittar på golvet och tänker att jag borde plocka undan leksakerna, men dom åker ju ändå fram imorgon bitti igen och det är lixom inte värt besväret att böja sig ner och plocka upp dem för att det ska vara rent på natten.
Tittar på tvätten som borde vikas, men tänker att jag har ju ingen ny tvätt som ska hängas upp så den kan lika gärna hänga på torkställningen tills den behövs för nästa maskin rent.

Inget på teve och ingen bok att läsa, alltså hamnar jag här vid skärmen.

Är det ok? För jag har halsbränna och jag är trött och saknar Jonas lite.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är OK !!
In`t behöver du vara så duktig jämnt.

Hanna sa...

Kram på dig!

Anonym sa...

Du om nån ska väl passa på att dega nu!