torsdag 23 oktober 2008

Räsertimmen

Timmen - halvtimmen innan Eli ska äta kvällsgröten går numera under namnet actionhour. Allt hon kan ska testas, upp och ner och bak och fram. Klappa händerna, stå, sitta, krypa, prata, gasta, suga tummen, gnufsa örat, allt samtidigt i en rasande fart. 
Det verkar vara sista gnuttan energi som ska ut ur kroppen innan sänggåendet.

Vi har käkat blodpalt idag. Nästan enda gången jag äter mer än Jonas om vi är lika hungriga båda två. Det inträffar väldigt sällan eftersom jag är slav under min mat och sovklocka och Jonas likagärna kan vara utan lunch som med. 

Jag blev bjuden på 'barnvagnslunch' av Pia idag. Alla som kom med barnvagn fick rabatt på bordsserverad lunch med vita linneservetter. Kändes lyxigt när man är van vid bricklunch med pappersservetter de få gånger jag går ut och äter. 
Var man inte så lunchhungrig gick det även bra att välja fikabuffé med glaserade muffins, stora kanelbullar, kladdiga chokladkakor och småkakor. Det får det bli nästa gång tillsammans med en laktostablett. 

Inga kommentarer: