tisdag 7 oktober 2008

Mamma Mia

Just hemkommen från bio. Mamma Mia.

Fjantade till mig innan filmen med dusch tillsammans med ungen, på med öronhängen och blåste till och med håret! Fick en spydig komentar av Pia som var här på kaffe tidigare, 'Shysst stil...' sa hon om mina smutsiga fiskarbyxor, blåblaskiga t-shirt utan bh under (den skavde när jag skulle vila lite på soffan) och smutsiga hår.
Det var bara dax att fräscha till sig alltså! Tur jag inte överdrev med mascara, den hade i vilket fall som helst runnit av. Av skratt- och gråttårar.

Apropå ledmotivet; när A-Teens, eller Abba Teens som de då hette, någon gång på 90-talet slog igenom med Abba covers stod min kompis lilla Sara framför spegeln och sjöng så här:

Mamma Mia, hea ka-a pee, maa maa aj kirre sistu....

Översatt till engelska: Mamma Mia here I go again, my my, how can I resist you.
Det blir så ibland när man sjunger det man hör....

Eller som när jämnårig kompis i alla år trott att Lena Ph sjöng 'Jag ska dansa in i ån'

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha :)...du kommer också tydligen ihåg det. Jag och Ewa härmade Sara`s variant av Mamma Mia bara häromdagen och hon höll på att skratta ihjäl sig eftersom hon inte själv kom ihåg det. Nu är det Tilde´s tappra försök att härma Linda Bentzing´s Melodifestivalbidrag "Hur svårt kan det va" som ligger i ropet här hemma. Återkommer med de "exakta orden" senare.
Kram/Bondgittan Åsa

Lisette sa...

Åh, den filmen är en riktig feel good-film - man blir bara sååå glad. Sen har jag nynnat på låtarna flera dagar efteråt. Har hunnit se den 2ggr här i Umeå i sommar (Mycket nynna efteråt mao!). Filmen har gått slutsåld hela sommaren här.

Mari sa...

Alltså, jag har nog lite sömn kvar i ögonen för jag läste att du varit på bio och sett Mamma Mu. Jag blev lite förvirrad och tänkte att Eli var lite liten och du kanske lite stor - och dessutom med glädjetårar i ögonen. Nåja, nu har jag sansat mig och förstår bättre. Det låter bra det där med duschen!
Har du förresten dett youtube-klippet med Idoldeltagaren som sjunger Mariah Carey med påhittad engelska "...Ken Lee ..."?