tisdag 14 april 2009

Påsklov

Vi är i Katterjåkk och påskar, därav blogguppehåll.

Eller rättaresagt, jag påskar där när det är plus-grader och blött, jobbar när det är soligt och fint som idag... Jonas och Eli är kvar uppe i fjällen och jag åkte till stan imorse. Ska avsluta det sista på LKAB, fredag är sista dagen där. Jobbar imorgon också och sen åker jag tillbaka på eftermiddagen.

Barnmorskebesök imorgon. Nu är jag less, kan inte den här bäbisen komma NU! Träffade en gammal klasskompis idag som är 3-barns mamma. Hon sa: 1:a graviditeten märkte man knappt av, 2:a var man less i slutet och 3:e var man less redan efter några veckor...
Jag har 5 veckor kvar, men enligt Jonas spådom var det prick 1 månad kvar igår. En flicka 12 maj säger ju han. Inte bra att förvänta sig tidigare när det lika gärna kan gå över tiden.
Men rövaren (som magen nu heter) är vildare än vildast, sparkas, kickas, rullar runt, orsakar halsbränna och nästäppa. Jag vet, borde inte klaga, men jag är så less!!!!

Som min kusins dotter på 2,5 år konstaterade igår i bastun:
-Har du stor mage?
- Ja
- Men dra in den då!

2 kommentarer:

Lisette sa...

Vilken underbar kusindotter du har.
Hoppas du får bra dagar till fjälls efter jobbavslutet.

Emma sa...

ja just de, dra in den då!då kansek ungen kommer ut... vem vet?!