lördag 4 april 2009

Egenvård

När jag hade ett jobb fanns också en hälsoplan med friskvårdsbidrag och årliga läkarkontroller. På min första och enda kontroll var jag i gott skick men systern som utförde servicen tyckte att jag skulle ta en tupplur när jag kommit hem från arbetet så att jag skulle orka och vara piggare under resten av kvällen.

En lysande idé tyckte jag men resten av familjen var inte så entusiastiska och därmed var tuppluren ett minne blott.

Igår när jag var o lämnade ett blodprov för att kolla om jag hade förhöjda blyvärden så fick jag ännu ett lysande råd för att snabbt rensa kroppen från dom gifter jag kanske fått i mig.
Blyet lagras i kroppen så det kunde man inte göra något åt, men arseniken rensar kroppen ut själv under 48 timmar och för att skynda på processen skulle man gå hem o öppna ett 6-pack och på så sätt skölja ur kroppen från allt skit som man möjligen fått i sig.

Tyvärr kom jag hem med huvudvärk så något 6-pack var det aldrig tal om, men nu har jag två underbara recept på egenvård som jag har tänkt falla tillbaka på så fort jag får chansen.

2 kommentarer:

sambon sa...

You wish!
Supa och sova hela eftermiddagarna! Då kan du flytta!

Anonym sa...

Du lär dig med tiden ska du se. Begär att få det som recept nästa gång.