söndag 8 februari 2009

Kalashelg

Jag märker att bloggandet blir mindre frekvent nu när jag har börjat jobba... Var som enklare när man var hemma och kunde stjäla 5min framför skärmen då och då.

Helgen har vi i alla fall tillbringat i Piteå. Rännde ner i torsdags kväll efter trevlig middag med Emma och Magnus på avstickarae från Åre via Porjus. Trevligt! Eli fick en golden retriver valp som hon genast blev förälskad i.
På inlandsvägen söderut var det mörkt, vitt, snörökigt och långtradare. Jag körde 2h, sen bytte vi tills Jonas höll på att somna strax innan Älvsbyn då jag tog över och rattade sista 5 milen.

Lyllos oss har haft barnet utleasat varje natt och vi har fått 3 sovmorgnar till halv 8! Det har också blivit fasterskalas med dunderfika, leka med Liam, hårtoppning, fikonkycklingmiddag på Djupviken, 34-års firande på Bryggargatan, öl för Jonas, fyllechaffis för mig.

Hemåt idag redan vid lunch för att slippa en upprepning av nerfärden. Obligatoriskt stopp på Lapponiagrillen i Porjus.
Nyss, Eli har plaskat i baljan, vi har ätit nybakta frallor och rabarberkräm. En ganska skön söndagkväll väntar.

3 kommentarer:

Lisette sa...

Rabarberkräm! Gudars så gott (om den är hemgjord)!

Anja och Jonas sa...

Hemgjord, så klart, på rabarber från stugan!
Jonas är mycket nöjd med yogan! Han har gått 4ggr på nybörjarkursen. Tror han kommer fortsätta!

Anonym sa...

Hello,
Trevligt att träffas i fredags.
Jag har bokat stuga i kåbdalis 29-30 mars
Vore toppen roligt om ni kunde hänga på!
Ha det gott så länge!