torsdag 12 februari 2009

Daddys girl

Ingen tvekan om vem som tillbringar mest tid med barnet nuförtiden...

Åkte och storhandlade med Eli direkt när jag kom hem från jobbet. 45min i kundvagnen och det enda hon upprepade var: 'Pappaaa, pappaa, pappaa...'

Hem, snabblagade mat och körde Jonas till yogan. Tjejerna åkte med hembakta semlor till Pia med familj och hälsade på. Där sög Eli på tummen hela tiden, ville sitta i famnen och när tummen åkte ut sa hon undrande 'papaaaaa...'

Hämtade Jonas från yogan och åkte hem. När vi klev ur bilen och Eli fick syn på vem som suttit i framsätet bredvid mig sken hon upp i stora leendet, 'Pappa!'

Stunden innan läggdax brukar hon sitta i min famn och mysa, idag var det 'pappaaa, pappaaa..' under hela myset och nu i detta ögonblick hör jag en svag stämma från spjälsängen.... 'Papaaaa....'

Man är totalt onödig i den här familjen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag hoppas att hon nån gång däremellan sa "faster"..?

Anonym sa...

Tyvärr, hörde inte ett enda faster och inte ens ett lite mama...