fredag 4 december 2009

Stökish

La för andra gången upp en bild på vårt stökiga hem på facebook idag. Jag har aldrig fått så mycket kommentarer som de gånger stöket har visats upp offentligt. Positiva kommentarer dessutom. Det är visst fler än vi som inte har det perfekta hemmet.

Jag undrar, är alla lika stökiga - egentligen - men precis som vi, försöker febrilt gräva fram fasaden bland och under allt stök när det vankas besök? Eller har folk verkligen det i verkligheten som fasaden visar, som i inredningstidningarna? Näää...

Jag har förresten genomskådat inredningsreportagen! En gång såg jag, hör och häpna, SAMMA vas i två olika rum från ett reportage om samma hem! Båg alltså, det SER inte ut sådär på rikt!
Hah!
Jag visste väl det!

Känns skönt på nåt sätt, avklätt och blottat, nu vet alla hur vår toalett ser ut. Stökig!

3 kommentarer:

Mari sa...

Alltså, jag gillar ju tanken.

För egen del trivs jag verkligen inte att bo där det är stökigt. Klart att det ligger leksaker och andra pryttlar även hos oss, men med en grundstruktur (är förvaring och grundstruktur grejen?!) så blir det så mycket lättare att leva. När jag går och lägger mig har jag alltid plockat undan så det är "främmandefint" och så även när vi åker till jobb/dagis på morgonen. Det kanske låter sjukligt men då slipper jag/vi liksom gruva och kavla upp armarna. Därmed inte sagt att det är inredningsreportagefint! Funkar inte alltid, men rätt ofta ; )

Stökalisa aka Anja sa...

Det är så jag önskar att jag kunde göra, plocka undan innan, inte sen som jag helst vill skjuta upp det till. Försöker iallafall på kvällen, men lyckas inte alltid.
Jag skyller högljutt på att vi är trångbodda och saknar den där livräddande/stökräddande förvaaaaringen.
Blä, vill flytta och ha garderober i massor!

Mari sa...

Tänker på när vi bodde i lägenheten i Umeå. Trots att vi bara har ett barn och enbart hade släpat med en bråkdel av våra prylar så tyckte jag att det aldrig gick att få stökfritt där. Sedan blir det ju både skitigare och stökigare när man är hemma största delen av dagarna. Det är en stor skillnad tycker jag! Blir helt matt av din lista ovan, du gör det mycket bra. Kan man dessutom sitta ner med en kopp te i soffan och strunta i stöket tycker jag det är en bra egenskap. Försöker jobba på den själv då och då ; )