tisdag 10 november 2009

Solsken

Strålande novemberdagar! Hur det nu kan komma sig i gråa trista november så är det i alla fall sol, blå himmel, vit snö och aprilkänsla.

Faster och 'Jofes' är och hälsar på i vardagen, underlättar och roar för både mig och barnen. Vi rullar barnvagn där Mattis numera nöjt sover trots att den står stilla. Leker i lekpark, busar med Edit, fikar i mängder och har trevligt trots 5 personer och hund på liten yta med tidiga morgnar.

Idag har Eli åkt skidor första gången, ska tjuva bild från fasters kamera och visa nyfikna. Peltonenskidor inhandlades i lördags på friluftsloppisen som förövrigt var ganska värdelös, ja, mycket saker, men DYRT! Ska det inte vara fyndande på en loppis? Inte då när en begagnad snowracer kostar 550:- och utnötta skrillor för 125:-. Jag fick mig faktiskt ett par oanvända hockeyrör för 70:-, säkert ett B-märke för de som kan branchen, men för mig blir det perfekt!

1 kommentar:

Sanna Eriksson sa...

wow, skidor, så lika i ålder men så olika. Innan jag skulle få aron att vara still tillräckligt länge för skidor. Är det såna man spänner på vanliga skor eller? Låter kul tycker jag, kanske man måste skaffa.
Hur har ni det. Aldrig lyckas vi med bedriften att ses. Du vet att ni är välkomna att hälsa på så fort ni är piteå. Jag har ju inte så bra koll på när det är. /Sanna och Aron