fredag 20 november 2009

Kaffemonstret vill flytta

Jag blir inte bara ett monster utan mat, men också utan kaffe.

JAg är beroende, finns det någon 12-stegsmetod för att dra ner på begäret, få det under kontroll.


För övrigt har jag senaste veckan varit på besök hos flera nyblivna husägar vänner. Inte bra. För dom ja, men inte för mig. Blir extremt sugen på hus, allra mest för att få en stoooor källare med massa bra förvaringsutrymmen.

Förvaaaring, IKEAs paradord.
Känns sådär att sukta efter bra förvaaaaring, känns vuxet och tråkigt, men vad gör man när den minimala lägenhetens fåtal garderober svämmar över och alla platta ytor är belamrade med ditt och datt som inte har något hem. Det går inte ens att hålla ordning om man så ville, som Jonas suckande konstaterade härom helgen.

En liten del av mig längtar också efter att inreda ett rum till knotten. I gult och grönt. Gult till Smaskis och grönt till Eilert. Min och Jonas älsklingsfärger. Mitt gröna har verkligen fått stå tillbaka av någon konstig anledning. Jag konstaterar att merparten av mitt fåtal jackor är röda, en färg jag varken passar i eller egentligen gillar. Mitt hem är brunt och orange, mycket tack vare Jonas gulorange tavlor. Vart är allt det gröna som jag drömmer om förutom i sovrummet sosm jag vid en snabb titt ser att det faktiskt är ganska grönt.

Nå, vad jag vill säga är att jag vill ha ett större boende med, garderober, klädkamrar, potatiskällare, tvättstuga, matkällare, förråd. Resten är inte så noga. Helst umder miljonen.

Inga kommentarer: