fredag 16 oktober 2009

Bidragsfusk

Upptäckte just en ny ruta på försäkringskassans hemsida där man tar ut föräldrarpenning.

Om du är arbetslös kryssa i här.

Och nej, det har jag inte gjort förrän idag, för jag är ju arbetslös sedan i maj fast det inte känns så. Vad händer nu, ska jag dras in i en härva av papper, blanketter, intyg, betyg, återbetalning och straff?!
Nu när jag äntligen fått mina pengar från a-kassan för de fjuttiga 14 dagar jag var arbetslös innan Mattis föddes, bara 5 månader senare och oräkneliga kuvert med uppmaning om kompletteringar från Unionen. Med tanke på allt ringande, skickande och utlägg av porto så har jag verkligen arbetat för de dagar jag fick betalt för, i slutändan blev det väl 3st eftersom det var 7 karensdagar (sparka på den som redan ligger!)
Då ska det börjas om med Försäkringskassan istället för Unionen.

Bäst att ta tjuren vid hornen och ringa FK så fort de öppnar.

Folk, bli inte föräldrarledig, arbetslös eller sjukskriven, det är helt enkelt inte värt det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!

Bra du delar med dig av informationen nu när man ska börja trilskas med FK. Hoppas du har utbildningn med mig när du har installerat dig i Gve. Ligger i "hårdträning" för att orka med att vara latte-mamma på stan. Hoppas jag ser dig här snart :)

Malmbergskan

Emma sa...

Kan inte annat än hålla med. Tur man har en man som jobbar borta så man kan leva på hans traktamänte ;)Lyxhustru nästa...eller?!