fredag 18 september 2009

Taskig bloggning

Ojoj, måste gå en kurs i hur man bloggar via Iponen för annars blir det ju ingenting... Dåligt med uppkoppling i Låssbäcken där vi fortfarande hänger.

Arbetslistans punkter bockas av dag för dag och snart är den tom.

All ved har kluvits och staplats i de nybggda vedförråden, ladan är städad, lingonen är plockade, svampen likaså, dörrarna på övervåningen har isolerats och igår blev båten uppdragen samtidigt som Eli lärde sig svordomen Sa--n eftersom upptagningsvagnen kapsejsade.

Idag åker Jonas till Umeå och jobbar efter lucky-friday's 3 telefonsamtal om jobb. Efter Umeå blir det jobb i Gällivare och jag och barnen drar till Kiruna då.
Känns skönt att det kom ett jobb tillslut, eller kom och kom, Jonas har ju jobbat för jobben om man säger så.

Jag och barnen hänger i Låssbäcken under veckan och gör lite ditt och datt, håller oss flytande.

1 kommentar:

Emma sa...

Ni lever, trodde i hade växt fast i den där bilen :)
Här så bokas å hundkursas de om vart annat, och så är jag ju sjukskriven, lite där emellan :)
Bären är bärgade, å nu så ska hjorten snart hem, måste köpa en större frysbox. Typ i veckan annars kommer de gå åt skogen de här :) Tänker varje dag, jag borde rina Anja, men har jag gjort de än?! Nää! Fy bubblan! Ha de bra familjen, vi hörs. Kramen