fredag 13 mars 2009

Missen

I morse tyckte Eli återigen att 05.00 är en trevlig tid att kliva upp. Efter att Anja åkt på jobbet kokade jag kaffe o plockade ur diskmaskin. Vår lånehund för helgen var o trampade runt i köket under tiden och jag tänkte att han väntade på frukost, så jag bad han gå o lägga sig.

När jag satt mig ner för att dricka kaffet kommer Zorro hulkandes in i köket, snabbt som attan föser jag ut han på gården där han kräks. När det är avklarat ger jag hundarna mat och samtidigt känner jag att Eli har bajsat. Tvättar av henne och när jag står o sköljer av blöjbyxan som håller tygblöjan på plats dunsar det till i köket o Eli börjar skrika.

Eli ligger på köksgolvet i sitt eget kiss som hon förmodligen halkat i o slagit huvudet. En kissblöt unge är något man inte tar i famnen o tröstar så när jag duschat av henne slutar tårarna trilla. 
Istället för att dricka ljummet kaffe tar jag itu med tvätten. Eli kan roa sig själv medans jag fixat tvätten, plockat ur diskmaskin osv. så jag reagerar inte alls under tiden tvätten hamnar på torkställningen.

Så här ser det ut i köket när tvätten är upphängd:

Den här dörren har hon inte fått upp tidigare men tydligen är det en ny färdighet för dagen. 

Detta har hänt innan klockan slagit sju. 

Vem sa att morgonstund har guld i mun?

När jag satt o skrev ovanstående tänkte jag att: undra om hon hittar på något nytt bus eftersom att jag inte hörde nått från henne o hon hängde i hallen med Zorro, men nä nu är allt utom räckhåll för henne.


Två sekunder senare kommer hon in med hela vårt förråd av bajspåsar i famnen.

Jag tycker att det ska bli skönt med helg så att några fler par ögon än mina kan ha koll på ungen. 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars hemmapappan! Tänk hur det blir med TVÅ ongar!!!
Jag ska bjucka dig på en öl på after-ski i em, för det är du värd! Puss från jobbarmamman

Malin&Johan sa...

Vi ska göra vårt bästa för att hålla fler ögon på ungen i helgen! Det verkar ju kunna behövas :o) Snart är det helg!

Sandra sa...

Haha vad härligt att hon håller dig sysselsatt ;) Det är som alla kvinnor gör oavsett ålder, håller karlarna i arbete ;) Tror att Oskar också kommer känna sig måttligt road gällande sånt här, sen när vi i framtiden får en knodd...jag ser bilden framför mig när han suckar o stönar.

Trevlig helg!

Emma sa...

ha ha vi skrattar lite här i dalen. Ni verkar ha mycket att såt i. Men de är väl härligt när de händer saker så att pappan inte blir uttråkad iaf :)
Ha de så bra i fjällen i veckan och hoppas solen lyser på er. kramen

Gårdsromantik sa...

Hihi!

En aktiv madam minsann - tänk att manhar glömt hur ruschigt det var.

Hälsningar Maud

Unknown sa...

Ha ha- jag känner igen sistuationerna som kan uppstå:) Hemma hos oss hade vi glitterpulver i halva huset och framförallt i hela Mollys hår, kl halv sex. Det är så ungarna hälsar en välkommen hem när man varit borta över helgen:) Kram på er!
/Fam Lidström