onsdag 4 mars 2009

Kvällstankar.

Jag är så jäkla trött och har halsbränna. Ska nog äta lite fil och gå och lägga mig sedan. Jag älskar min kudde och våran säng!

Jonas hade lagat majsplättar med avokadoröra till middag när jag kom från jobbet! Mycket gott och imponerande av en kock som tycker det vore lika att ta ett piller när man är hungrig, dvs finner inget nöje i matlagning... Tyvärr räckte det inte till matlådor, så i sann vuxenanda slänger man ihop en morotspankaka så det finns lunch till morgondagen. Nope, här åks inte på Statiola och köps en frys-paj till lunch inte. Guuud så trist och präktigt!

Försöker locka hit faster i helg, får se om hon kommer. Annars är helgplanerna lugna. Hemma, gå på badis, kanske stallet, skidtur om finvädret fortsätter. Baka en chokladkaka med inbyggd sås, Jonas har hittat recept i veggo-kokboken.
Vem har slagit honom i huvudet så han börjat intressera sig för mat?!

2 kommentarer:

Lisette sa...

Vad har ni för veggo-kokbok?

Anonym sa...

Stora vegetariska kokboken tror jag den heter, orange i A4 format. Gillar den inte så jättemycket pga att det inte är en svensk författare. Det blir lite 'konstigt' när det är tänkt att vara husmanskost fast inte genomsvenskt. Konstiga ingredienter osv... näe... inte helt i min smak.
Kan hellre rekommendera Kärlek, Oliver & Timjan samt Under valnötsträdet av Anna & Fanny Bergenström. Mycket veg och mycket gott och bra mat!