torsdag 4 februari 2010

Minskad arbetslöshet

Då har arbetslösheten inom familjen K-T minskat med 50%! I och för sig en provanställning, men ändå! Den lycklige är inte helt oväntat Jonas som fortsatt knegar på hos Metso Minerals.
Jag börjar själv känna mig lite sugen på arbetsliv, inte heltid, men hade kunnat tänka mig att jobba 1 dag i veckan för att komma ut ur barn-hembubblan som jag lever i. Tvingas passa en tid, få klä sig i amningsovänliga kläder, kamma håret och se representabel ut till skillnad från hur jag vanligtvis ser ut under dagarna.
Jaja, den dagen den sorgen, jobba får jag nog tids nog och kommer säkert då längta tillbaka till de här dagarna då jag får vara hemma och äta praliner i plyschoverall framför Oprah Winfrey.

Grattis till Jonas i allafall, med ett anställningsbevis i sin hand!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevliga nyheter må jag säga, Grattis, Grattis säger vi på Arons.