tisdag 9 juni 2009

Jordgubbar och mjölk

Mamma kom hit med jordgubbar ikväll, just när jag kände mig trött och less. Precis vad jag behövde! Innan vi hann börja äta kom även Ludde på besök så han hade tur och fick smaka han med. Eli spexade som vanligt innan läggdax, delade ut pussar och snurrade tills hon stupade.

Mattis har varit exemplarisk idag förutom att han spydde ner Annika som var på besök från grannkommunen. Nu sover han lugnt i soffan och Eli i sängen. Stillhet... Igår var det inte stilla, den lilla gapade mellan 19.30 - 23.30 = trött mamma.

1 kommentar:

Mari sa...

Jag tänker på min ensamhöst med tjejerna (dock "enbart" med ett barn) och tycker du gör det grymt bra. Det är tufft att vara själv (och tufft att vara borta också såklart). Tur att det finns föräldrar som kommer med färska jordgubbar.

Förstår också din längtan efter träning. Friheten, utmaningen. Jag får ju skippa löpningen av andra skäl men har i alla fall gjort ett långt yogapass på mattan.

Och fint namn ni har valt till Elis lillebror!

Kram från Sthlm.